XXI. KERÜLETI HÍRHATÁR - Volt öböl - nincs öböl...

XXI. KERÜLETI HÍRHATÁR
   
 2020.04.07.
 Kedd
Ma Herman napja van.
Holnap Dénes napja lesz.
   EUR árfolyam
   359,95 Ft
   CHF árfolyam
   340,43 Ft
   
   
   
   
   
   

 

MINDEN HÍR | AKTUÁLIS | SZÍNES | VÉLEMÉNY | RENDŐRSÉGI HÍREK | SPORT | KULTÚRA | TÖBB HÍRHATÁR | HELYBEN VAGYUNK!

    
2019. 11. 14. 19:29     


Volt öböl - nincs öböl...
A Csepeli Szabadkikötő harmadik kereskedelmi öblének (a számozásnál a Petróleum-kikötő öblét rendszerint nem veszik figyelembe, mert azzal együtt a negyedikről beszélhetünk) eltüntetését, feltöltését a HÉV-en utazó csepeliek éveken keresztül figyelemmel kísérhették. Most megmutatjuk, a magasból hogy nézett ki a folyamat...

A Csepeli Szabadkikötőnek 91 éves története alatt négy öble volt. Ma már megint csak három (A Petróleum-kikötő öböl és a két kereskedelmi öböl.) A negyedik nem létezik.

A hatvanas években kezdték kialakítani a negyik öblöt, amely félkész maradt, soha nem fejezték be, nem használták semmire, csak a helyet foglalta.

A rendszerváltás után tíz-egynéhány évvel a terület tulajdonosa ráébredt: az öbölnél sokkal többet ér a földterület, ezért betemették az öblöt.

(A MAHART és a Szabadkikötő történetéről ITT olvashatnak.)

 

 

„Budapest XXI. kerülete, Csepel, volt Mahart III. (kereskedelmi) öböl és környékének hasznosítatlan, klasszikus barnamezős területe. A terület Csepel Szigetcsúcs része. A döntően használaton kívüli és alulhasznosított területet a főváros az egyik legértékesebb tartalék fejlesztési területeként tartja számon, mely elsősorban kedvező városszerkezeti elhelyezkedése miatt értékesebb funkciók betöltésére is alkalmas. A Szabadkikötő III. öblének feltöltése által jött létre a fejlesztési terület, mely épületállománnyal nem rendelkezik. Nyugatról a Duna, keletről a Weiss Manfréd út határolja.

 

A terület a Weiss Manfréd út mentén fekszik, amely a város településszerkezeti terve szerint II. rendű főút besorolású. Az út mentén halad a H7-es HÉV vonala a Szabadkikötő megállóval. A közlekedési rendszer tervezett fejlesztései közül a területet a Galvani Duna híd építése érinti, amely a XI. kerületi Galvani utca és a IX. kerületi Kén utca közötti közúti átkötést jelenti. Kerékpáros infrastruktúra fejlesztés tervezett.

 

A terület a Dunával határos, amelynek medre Natura 2000 terület és az Országos ökológiai hálózat része. A terület Duna felőli oldalán értékes facsoportok találhatóak. „

(A 2018. decemberében készült szöveget a „Barnamezős és belvárosi használaton kívüli területek Budapesten” című fővárosi kataszter-kiadványból idéztük .

 

A Szabadkikötő negyedik öble tehát ma már nem létezik.

A Google Maps segítségével most felidézzük a negyedik öböl eltüntetésének néhány állomását...

 

2000

 


2002

 

 












2004

 

 

2005

 

 

 2006

 

 2008

 

 

2009

 

 

2010

 

 

2011

 

 

2012

 

 

2013

 

 2014

 

 

2015

 

 

2016

 

 

2017

 

 

 

 

 

 

 

21. kerületi Hírhatár Online - Bárány Tibor

 

Forrás: googlemaps

 

 

 

 


További hírek

  75 éve jelent meg a Fogaskerék
2020. 04. 06. 16:02 21keruleti-hirhatar.hu
  Vér, ami semmi mással nem pótolható!
2020. 04. 01. 15:51 21keruleti-hirhatar.hu
  Csepel - képes levelezőlapokon
2020. 03. 22. 16:23 21keruleti-hirhatar.hu
  Véradás - vészhelyzetben
2020. 03. 12. 18:55 21keruleti-hirhatar.hu
  Nyugodt és biztonságos nyugdíjasévekre vágyik? Itt a megoldás!
2020. 03. 09. 09:42 21keruleti-hirhatar.hu
  A (galamb)szárnyra kelt, ám kissé szárnyaszegett dicsőség
2020. 02. 29. 13:27 21keruleti-hirhatar.hu
  A csepeli rendőrség 100 éve
2020. 02. 25. 22:03 21keruleti-hirhatar.hu
  A martin-acélgyártás Csepelen
2020. 02. 19. 22:34 21keruleti-hirhatar.hu
  Február 14 - véradás a Csepel Plázában!
2020. 02. 11. 16:12 21keruleti-hirhatar.hu
  Szállodahajók a Duna-Majna-Rajna csatornán
2020. 02. 05. 18:06 21keruleti-hirhatar.hu





IMPRESSZUM | MÉDIAAJÁNLAT | SZABÁLYZAT | HÍRLEVÉL

(c)2o15 Hírhatár Lapcsoport