XXI. KERÜLETI HÍRHATÁR - Útdíj: érvek és némaság

XXI. KERÜLETI HÍRHATÁR
   
 2024.04.19.
 Péntek
Ma Emma napja van.
Holnap Konrád, Tivadar napja lesz.
   EUR árfolyam
   393,76 Ft
   CHF árfolyam
   405,86 Ft
   
   
   
   
   
   

 

MINDEN HÍR | AKTUÁLIS | SZÍNES | VÉLEMÉNY | RENDŐRSÉGI HÍREK | SPORT | KULTÚRA | TÖBB HÍRHATÁR | HELYBEN VAGYUNK!

    
2015. 01. 06. 20:23     


Útdíj: érvek és némaság
Egyre több fideszes politikus szólal fel az új útdíjak átgondolatlan, előkészítetlen bevezetése miatt. Érdekes, hogy Borbély Lénárd, Csepel polgármestere még egyáltalán nem hallatta hangját az ügyben. Pedig több peremkerületi Fidesz vezető is előrevetítette, hogy romlani fog a közlekedési helyzet és növekszik a levegő szennyezettsége az intézkedések miatt. Vajon a csepeli polgármester nem aggódik települése lakosságáért vagy csak ennyire erős a párt iránti elkötelezettsége?

Ezt kérdezi közösségi oldalas posztjában Hudák János önkormányzati képviselő (PM), aki a következő levelet küldte Csepel polgármesterének az M0-ás és a fővárosba bevezető utak fizetőssé tétele ügyében december 15-én.


„Tisztelt Borbély Lénárd Polgármester Úr!

Amint arról bizonyára Ön is értesült, az Orbán-kormány a felelőtlen költségvetés-foltozás és az adóötletelés keretében bejelentette az M0 és a fővárosba bevezető autópálya-szakaszok díjasítását. Ez az elképzelés megvalósulása esetén környezetvédelmi, közlekedésszervezési és gazdasági szempontból is kezelhetetlen helyzetet okoz a régióban, ami ellen Önnek, mint Csepel polgármesterének alkotmányos és erkölcsi kötelessége föllépni.

A beharangozott intézkedéssel szembeni főbb ellenérvek a következők:

- Az eddigi díjfizetési struktúra úgy lett kialakítva, hogy az főváros tehermentesítését szolgálja. Az elkerülő utak díjasítása amúgy is legfeljebb Kelet-Európában fordul elő, a nyugati világban nem jellemző. Ha az M0-t és a bevezető szakaszokat díjasítják, akkor az átmenő forgalom megint a fővárosi utakat, illetve az agglomerációs települések belső útjait fogja választani, mert az M0 eddig is túl hosszú volt számukra (nincs belső gyűrű, csak külső, és az sem teljes). Ismét megnő a zajszennyezés és a PM 10 koncentráció (holott mindkettő miatt van már kötelezettségszegési eljárás), százezrek egészsége kerül veszélybe.

- A térségben a bevásárlóközpontok, irodák, logisztikai létesítmények stb. annak a tudatában települtek, hogy ezek a szakaszok ingyenesek maradtak, és szintén ezzel a feltételezéssel élve költöztek ki sokan az agglomerációba. Lakóterületek fognak leértékelődni, vállalkozások fognak ellehetetlenülni, ha ez az elképzelés megvalósul.

- A Fidesz a választási programjában az ötletszerű adókivetés helyett egész mát ígért. „A nemzeti ügyek kormánya a jogalkotás átláthatóságának, előkészítettségének növelésével és az előzetes hatásvizsgálatok általánossá tételével javítja a gazdasági szabályozás minőségét, felszámolja a szabályok gyakori módosításának gyakorlatát. A vállalkozásokat érintő előírások módosításának feltételeit megszigorítja: egy előírás megváltoztatását a több évre előre megtervezett felülvizsgálatot megelőzően csak kivételes esetben teszi lehetővé. Megerősíti a vállalkozók képviselőinek szerepét a szabályozás kialakításában, erős jogosítványokat biztosítva nekik a jogalkotás folyamatában. Általánossá teszi a jogszabályok módosításaihoz való alkalmazkodás türelmi idejét.”

Az M0 és a bevezető autópálya-szakaszok díjasításával kapcsolatban egyetlen hatástanulmányt, számítást, vizsgálatot sem ismerünk – ezt a kormányszóvivő is elismerte –, előkészítés és egyeztetés nem volt. Ilyen körülmények között az új díj bevezetése a választási hazugságok sorát növelné.

Kérjük, hogy polgármesteri esküjének szövegéhez és a választóival szembeni kötelezettségeihez hűséges maradva, a fentieket mérlegelve tegyen meg mindent ennek az ésszerűtlen és káros javaslatnak az elutasításáért, amit polgármesterként lehet.

 Tisztelettel:

Hudák János

Önkormányzati képviselő

Párbeszéd Magyarországért

 

Az új útdíjfizetési szisztéma miatt civilek tüntetésre készülnek, az ellenzék alkotmánybírósági normakontrollt kezdeményezne és hatástanulmányokat követel. Közben az állami apparátus több-kevesebb sikerrel próbálja el- és megmagyarázni a megreformált matricarendszert.

 

– Ultimátumot adtunk a kormánynak. Ha február végéig nem vonja vissza az útdíj kiterjesztéséről szóló rendeletet, akkor országos demonstrációt hirdetünk. Március elsején valamennyi sztrádán tüntetünk, blokádot szervezünk – mondta Büki Zoltán, aki társaival egy december végi civil megmozduláson már tiltakozott a sztrádák fővárosi bevezetői szakaszainak és az elkerülők díjasítása miatt.

 

Míg a civilek ultimátummal és blokáddal küzdenének az útdíj kiterjesztése ellen, addig az LMP az Alkotmánybíróságtól remél segítséget. Az LMP szerint az útdíjról szóló rendelet sérti a jogbiztonságot, mert rendkívül rövid felkészülési időt hagy. Közölték: megkeresik a másik két ellenzéki frakciót, mert az alkotmánybírósági normakontroll kezdeményezéséhez a képviselők egynegyedének támogatása szükséges.

 

A rohamtempóban bevezetett új útdíjrendszer kaotikus első napja után az első hétvégéje sem volt túl zökkenőmentes – írta a Népszabadság. A lap tudósítói több helyről is jelezték, akadozott az új megyei matricák értékesítése, de volt ahol a már ismert tíznapos, havi- és éves bérletek megváltásával is gond volt.

 

„Minősíthetetlen intézkedéssel kezdte a kormány az évet, és csak reménykedhetünk, hogy hasonló pofátlanságokkal nem készülnek a további napokra”– írja a Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület (VEKE). A Népszabadság szerint kormányellenességgel nehezen vádolható szervezet a legnagyobb bajnak azt tartja, hogy olyan szakaszok lettek fizetősek, amelyek elkerülő útként indokoltan voltak ingyenesek, az pedig egészen furcsa, hogy az ország repülőterére vezető út fizetőssé vált.

 

Forrás: hir24.hu, nol.hu, facebook.com


További hírek

  Balog Zoltánt saját hittársai jelentették fel a zsinati bíróságon
2024. 04. 18. 17:49 hirhatar.hu
  Havas Henrik építené Gattyán György médiabirodalmát
2024. 04. 18. 17:49 hirhatar.hu
  Vitézy Dávid szerint öt éven belül megépülhet a vidámpark Budapesten
2024. 04. 18. 17:49 hirhatar.hu
  Magyar Péter, a hiányzó hős
2024. 04. 13. 08:33 hirhatar.hu
  Bodrogi Gyula 90 éves lett
2024. 04. 13. 08:33 hirhatar.hu
  A világ legnagyobb IT vállalata tarol a használt laptopok piacán is
2024. 04. 12. 14:15 hirhatar.hu
  Voltak turistaházaink a Budai-hegyekben is
2024. 04. 09. 19:50 hirhatar.hu
  Romos, penészes cserelakást ajánlott a MÁV a mini-Dubaj helyett
2024. 04. 04. 17:38 hirhatar.hu
  Karsai Dániel befejezi ügyvédi tevékenységét és kilép a Budapesti Ügyvédi Kamarából
2024. 04. 04. 17:38 hirhatar.hu
  A Kúrián is győzött, mégsem jut hozzá a kétmilliárdhoz
2024. 04. 04. 17:38 hirhatar.hu





IMPRESSZUM | MÉDIAAJÁNLAT | SZABÁLYZAT | HÍRLEVÉL

(c)2o15 Hírhatár Lapcsoport