XXI. KERÜLETI HÍRHATÁR - Sarc-harc

XXI. KERÜLETI HÍRHATÁR
   
 2019.12.07.
 Szombat
Ma Ambrus napja van.
Holnap Mária napja lesz.
   EUR árfolyam
   330,33 Ft
   CHF árfolyam
   301,30 Ft
   
   
   
   
   
   

 

MINDEN HÍR | AKTUÁLIS | SZÍNES | VÉLEMÉNY | RENDŐRSÉGI HÍREK | SPORT | KULTÚRA | TÖBB HÍRHATÁR | HELYBEN VAGYUNK!

    
2015. 02. 07. 01:02     


Sarc-harc
Szabó Szabolcs: Csak a sarcolás az útdíj lényege! A tegnap nyilvánosságra hozott hatástanulmányból egyértelműen kiderül, hogy a Fidesz-kormány szeme előtt kizárólag a bevételnövelés lebegett az új útdíj bevezetésekor – írta országgyűlési képviselőnk közösségi oldalán. Kormányunk nyilvánosságra hozta az autópálya díjfizetési rendszer kiterjesztését megalapozó tanulmányt. Talán emlékeznek rá, hogy már régóta követeltem a döntést megalapozó hatástanulmányokat, illetve a kapcsolódó egyeztetések jegyzőkönyveit (kértem írásban, személyesen, sajtón keresztül stb.). Mivel eddig nem volt hajlandó a minisztérium semmit se kiadni, ezért joggal feltételeztük, hogy érdemi hatástanulmányok nem készültek.

A Fidesz-kormány szeme előtt kizárólag a bevételnövelés lebegett az új útdíj bevezetésekor.

Szabó Szabolcs, az Együtt országgyűlési képviselője szerint a nyilvánosságra hozott hatástanulmányból egyértelműen kiderül, hogy a Fidesz-kormány szeme előtt kizárólag a bevételnövelés lebegett az új útdíj bevezetésekor. Az ellenzéki párt képviselője továbbra is károsnak tartja az új sarcot, és a 2014-es állapot visszaállítását követeli.

 

Az Együtt már az új útdíjrendszer tervének nyilvánosságra kerülése óta követeli a döntést megalapozó hatástanulmányokat, illetve a kapcsolódó egyeztetések jegyzőkönyveit. Mivel az illetékes minisztérium tegnapig nem volt hajlandó ezeket nyilvánosságra hozni, joggal feltételeztük, hogy érdemi hatástanulmányok nem készültek.

 

A tegnapi napon kiadott anyag (A magyarországi használati díjas rendszer strukturális átalakításának bevételi hatásvizsgálata, Közlekedésfejlesztési Koordinációs Központ, 2014. április) megerősítette előző feltételezésünket, hiszen a nyilvánosságra hozott hatástanulmány mindössze az díjfizetési rendszer átalakításából származó bevételtöbblet szempontjából elemzi az intézkedés hatásait, és ezzel kapcsolatban vázol fel különböző variációkat.

 

Az anyag alapján egyértelmű, hogy a hatástanulmány készítőjének azt kellett kiszámolni, hogy miként lehet a legtöbb plusz bevételt kicsikarni az utakat használóktól. A tanulmány készítője egyértelműen megfogalmazza, hogy a díjfizetési rendszer átalakításából eredő többletterhek elsősorban a hazai autósokat terhelik majd, az általuk készített variációk esetében csak annyi az eltérés, hogy a külföldi tulajdonosok alacsonyabb, vagy a magyar tulajdonosokhoz hasonló mértékű többletkiadást érzékelnének.

 

Az említett hatástanulmányban szó sincs arról, hogy a díjfizetési kötelezettség kiterjesztése milyen forgalmi hatásokkal járna. Ráadásul a minisztérium végül a szimplán bevételek növekedését szem előtt tartó variációk egyikét sem támogatta, hanem a tanulmányban nem is szereplő „hibrid” változatot vezetett be.

 

Összességében nem kaptunk választ arra az egyszerű kérdésre, hogy miként gondolták az elkerülő utakat díjasítani, miközben azokban pont az lenne a céljuk, hogy a sűrűn beépített lakóövezetektől távol tartsák a környezetszennyező közúti forgalmat. Nem vizsgálták meg, hogy a díjasított elővárosi utakkal párhuzamos alacsonyabb rendű utak mentén milyen többlet levegő- és zajszennyezés keletkezik. Nem kaptunk választ arra sem, hogy a most bevezetett intézkedés Budapest esetében miként harmonizál a tervezett dugódíj bevezetésével.

 

Az Együtt tehát továbbra is tiltakozik a bevezetett új útdíjrendszer ellen, a 2014-es állapot visszaállítása mellett száll síkra, és követeli az összes hatásvizsgálat nyilvánosságát!

 

Budapest, 2015. február 6.

Szabó Szabolcs országgyűlési képviselő, Együtt

 

Forrás: egyutt2014.hu

 


További hírek

  Eldekázta magát Orbán kedvenc miniszternője – most ügynökmúltú apja miatt magyarázkodhat
2019. 11. 28. 11:55 hirhatar.hu
  Titkos szobát tartott fenn a hivatalában a volt ferencvárosi polgármester
2019. 11. 22. 14:55 hirhatar.hu
  Happy Dog kutyatáp
2019. 11. 21. 12:51 21keruleti-hirhatar.hu
  Válassz valami menőt a kamasz gyermekednek!
2019. 11. 21. 12:33 21keruleti-hirhatar.hu
  Volt öböl - nincs öböl...
2019. 11. 14. 19:29 21keruleti-hirhatar.hu
  Munka vagy ellehetetlenítés?!
2019. 11. 13. 21:23 21keruleti-hirhatar.hu
  Botrányosan rossz közlekedési kapcsolatok...
2019. 11. 13. 21:11 21keruleti-hirhatar.hu
  Atlétika - de hol?
2019. 11. 13. 20:48 21keruleti-hirhatar.hu
  Őszi önzetlenség
2019. 11. 13. 20:28 21keruleti-hirhatar.hu
  A 90 éves Szabadkikötőről
2019. 11. 10. 23:22 21keruleti-hirhatar.hu





IMPRESSZUM | MÉDIAAJÁNLAT | SZABÁLYZAT | HÍRLEVÉL

(c)2o15 Hírhatár Lapcsoport