XXI. KERÜLETI HÍRHATÁR - Sarc-harc

XXI. KERÜLETI HÍRHATÁR
   
 2024.04.19.
 Péntek
Ma Emma napja van.
Holnap Konrád, Tivadar napja lesz.
   EUR árfolyam
   393,76 Ft
   CHF árfolyam
   405,86 Ft
   
   
   
   
   
   

 

MINDEN HÍR | AKTUÁLIS | SZÍNES | VÉLEMÉNY | RENDŐRSÉGI HÍREK | SPORT | KULTÚRA | TÖBB HÍRHATÁR | HELYBEN VAGYUNK!

    
2015. 02. 07. 01:02     


Sarc-harc
Szabó Szabolcs: Csak a sarcolás az útdíj lényege! A tegnap nyilvánosságra hozott hatástanulmányból egyértelműen kiderül, hogy a Fidesz-kormány szeme előtt kizárólag a bevételnövelés lebegett az új útdíj bevezetésekor – írta országgyűlési képviselőnk közösségi oldalán. Kormányunk nyilvánosságra hozta az autópálya díjfizetési rendszer kiterjesztését megalapozó tanulmányt. Talán emlékeznek rá, hogy már régóta követeltem a döntést megalapozó hatástanulmányokat, illetve a kapcsolódó egyeztetések jegyzőkönyveit (kértem írásban, személyesen, sajtón keresztül stb.). Mivel eddig nem volt hajlandó a minisztérium semmit se kiadni, ezért joggal feltételeztük, hogy érdemi hatástanulmányok nem készültek.

A Fidesz-kormány szeme előtt kizárólag a bevételnövelés lebegett az új útdíj bevezetésekor.

Szabó Szabolcs, az Együtt országgyűlési képviselője szerint a nyilvánosságra hozott hatástanulmányból egyértelműen kiderül, hogy a Fidesz-kormány szeme előtt kizárólag a bevételnövelés lebegett az új útdíj bevezetésekor. Az ellenzéki párt képviselője továbbra is károsnak tartja az új sarcot, és a 2014-es állapot visszaállítását követeli.

 

Az Együtt már az új útdíjrendszer tervének nyilvánosságra kerülése óta követeli a döntést megalapozó hatástanulmányokat, illetve a kapcsolódó egyeztetések jegyzőkönyveit. Mivel az illetékes minisztérium tegnapig nem volt hajlandó ezeket nyilvánosságra hozni, joggal feltételeztük, hogy érdemi hatástanulmányok nem készültek.

 

A tegnapi napon kiadott anyag (A magyarországi használati díjas rendszer strukturális átalakításának bevételi hatásvizsgálata, Közlekedésfejlesztési Koordinációs Központ, 2014. április) megerősítette előző feltételezésünket, hiszen a nyilvánosságra hozott hatástanulmány mindössze az díjfizetési rendszer átalakításából származó bevételtöbblet szempontjából elemzi az intézkedés hatásait, és ezzel kapcsolatban vázol fel különböző variációkat.

 

Az anyag alapján egyértelmű, hogy a hatástanulmány készítőjének azt kellett kiszámolni, hogy miként lehet a legtöbb plusz bevételt kicsikarni az utakat használóktól. A tanulmány készítője egyértelműen megfogalmazza, hogy a díjfizetési rendszer átalakításából eredő többletterhek elsősorban a hazai autósokat terhelik majd, az általuk készített variációk esetében csak annyi az eltérés, hogy a külföldi tulajdonosok alacsonyabb, vagy a magyar tulajdonosokhoz hasonló mértékű többletkiadást érzékelnének.

 

Az említett hatástanulmányban szó sincs arról, hogy a díjfizetési kötelezettség kiterjesztése milyen forgalmi hatásokkal járna. Ráadásul a minisztérium végül a szimplán bevételek növekedését szem előtt tartó variációk egyikét sem támogatta, hanem a tanulmányban nem is szereplő „hibrid” változatot vezetett be.

 

Összességében nem kaptunk választ arra az egyszerű kérdésre, hogy miként gondolták az elkerülő utakat díjasítani, miközben azokban pont az lenne a céljuk, hogy a sűrűn beépített lakóövezetektől távol tartsák a környezetszennyező közúti forgalmat. Nem vizsgálták meg, hogy a díjasított elővárosi utakkal párhuzamos alacsonyabb rendű utak mentén milyen többlet levegő- és zajszennyezés keletkezik. Nem kaptunk választ arra sem, hogy a most bevezetett intézkedés Budapest esetében miként harmonizál a tervezett dugódíj bevezetésével.

 

Az Együtt tehát továbbra is tiltakozik a bevezetett új útdíjrendszer ellen, a 2014-es állapot visszaállítása mellett száll síkra, és követeli az összes hatásvizsgálat nyilvánosságát!

 

Budapest, 2015. február 6.

Szabó Szabolcs országgyűlési képviselő, Együtt

 

Forrás: egyutt2014.hu

 


További hírek

  Balog Zoltánt saját hittársai jelentették fel a zsinati bíróságon
2024. 04. 18. 17:49 hirhatar.hu
  Havas Henrik építené Gattyán György médiabirodalmát
2024. 04. 18. 17:49 hirhatar.hu
  Vitézy Dávid szerint öt éven belül megépülhet a vidámpark Budapesten
2024. 04. 18. 17:49 hirhatar.hu
  Magyar Péter, a hiányzó hős
2024. 04. 13. 08:33 hirhatar.hu
  Bodrogi Gyula 90 éves lett
2024. 04. 13. 08:33 hirhatar.hu
  A világ legnagyobb IT vállalata tarol a használt laptopok piacán is
2024. 04. 12. 14:15 hirhatar.hu
  Voltak turistaházaink a Budai-hegyekben is
2024. 04. 09. 19:50 hirhatar.hu
  Romos, penészes cserelakást ajánlott a MÁV a mini-Dubaj helyett
2024. 04. 04. 17:38 hirhatar.hu
  Karsai Dániel befejezi ügyvédi tevékenységét és kilép a Budapesti Ügyvédi Kamarából
2024. 04. 04. 17:38 hirhatar.hu
  A Kúrián is győzött, mégsem jut hozzá a kétmilliárdhoz
2024. 04. 04. 17:38 hirhatar.hu





IMPRESSZUM | MÉDIAAJÁNLAT | SZABÁLYZAT | HÍRLEVÉL

(c)2o15 Hírhatár Lapcsoport