XXI. KERÜLETI HÍRHATÁR - Sarc-harc

XXI. KERÜLETI HÍRHATÁR
   
 2020.03.31.
 Kedd
Ma Zalán napja van.
Holnap Árpád napja lesz.
   EUR árfolyam
   359,09 Ft
   CHF árfolyam
   339,21 Ft
   
   
   
   
   
   

 

MINDEN HÍR | AKTUÁLIS | SZÍNES | VÉLEMÉNY | RENDŐRSÉGI HÍREK | SPORT | KULTÚRA | TÖBB HÍRHATÁR | HELYBEN VAGYUNK!

    
2015. 02. 07. 01:02     


Sarc-harc
Szabó Szabolcs: Csak a sarcolás az útdíj lényege! A tegnap nyilvánosságra hozott hatástanulmányból egyértelműen kiderül, hogy a Fidesz-kormány szeme előtt kizárólag a bevételnövelés lebegett az új útdíj bevezetésekor – írta országgyűlési képviselőnk közösségi oldalán. Kormányunk nyilvánosságra hozta az autópálya díjfizetési rendszer kiterjesztését megalapozó tanulmányt. Talán emlékeznek rá, hogy már régóta követeltem a döntést megalapozó hatástanulmányokat, illetve a kapcsolódó egyeztetések jegyzőkönyveit (kértem írásban, személyesen, sajtón keresztül stb.). Mivel eddig nem volt hajlandó a minisztérium semmit se kiadni, ezért joggal feltételeztük, hogy érdemi hatástanulmányok nem készültek.

A Fidesz-kormány szeme előtt kizárólag a bevételnövelés lebegett az új útdíj bevezetésekor.

Szabó Szabolcs, az Együtt országgyűlési képviselője szerint a nyilvánosságra hozott hatástanulmányból egyértelműen kiderül, hogy a Fidesz-kormány szeme előtt kizárólag a bevételnövelés lebegett az új útdíj bevezetésekor. Az ellenzéki párt képviselője továbbra is károsnak tartja az új sarcot, és a 2014-es állapot visszaállítását követeli.

 

Az Együtt már az új útdíjrendszer tervének nyilvánosságra kerülése óta követeli a döntést megalapozó hatástanulmányokat, illetve a kapcsolódó egyeztetések jegyzőkönyveit. Mivel az illetékes minisztérium tegnapig nem volt hajlandó ezeket nyilvánosságra hozni, joggal feltételeztük, hogy érdemi hatástanulmányok nem készültek.

 

A tegnapi napon kiadott anyag (A magyarországi használati díjas rendszer strukturális átalakításának bevételi hatásvizsgálata, Közlekedésfejlesztési Koordinációs Központ, 2014. április) megerősítette előző feltételezésünket, hiszen a nyilvánosságra hozott hatástanulmány mindössze az díjfizetési rendszer átalakításából származó bevételtöbblet szempontjából elemzi az intézkedés hatásait, és ezzel kapcsolatban vázol fel különböző variációkat.

 

Az anyag alapján egyértelmű, hogy a hatástanulmány készítőjének azt kellett kiszámolni, hogy miként lehet a legtöbb plusz bevételt kicsikarni az utakat használóktól. A tanulmány készítője egyértelműen megfogalmazza, hogy a díjfizetési rendszer átalakításából eredő többletterhek elsősorban a hazai autósokat terhelik majd, az általuk készített variációk esetében csak annyi az eltérés, hogy a külföldi tulajdonosok alacsonyabb, vagy a magyar tulajdonosokhoz hasonló mértékű többletkiadást érzékelnének.

 

Az említett hatástanulmányban szó sincs arról, hogy a díjfizetési kötelezettség kiterjesztése milyen forgalmi hatásokkal járna. Ráadásul a minisztérium végül a szimplán bevételek növekedését szem előtt tartó variációk egyikét sem támogatta, hanem a tanulmányban nem is szereplő „hibrid” változatot vezetett be.

 

Összességében nem kaptunk választ arra az egyszerű kérdésre, hogy miként gondolták az elkerülő utakat díjasítani, miközben azokban pont az lenne a céljuk, hogy a sűrűn beépített lakóövezetektől távol tartsák a környezetszennyező közúti forgalmat. Nem vizsgálták meg, hogy a díjasított elővárosi utakkal párhuzamos alacsonyabb rendű utak mentén milyen többlet levegő- és zajszennyezés keletkezik. Nem kaptunk választ arra sem, hogy a most bevezetett intézkedés Budapest esetében miként harmonizál a tervezett dugódíj bevezetésével.

 

Az Együtt tehát továbbra is tiltakozik a bevezetett új útdíjrendszer ellen, a 2014-es állapot visszaállítása mellett száll síkra, és követeli az összes hatásvizsgálat nyilvánosságát!

 

Budapest, 2015. február 6.

Szabó Szabolcs országgyűlési képviselő, Együtt

 

Forrás: egyutt2014.hu

 


További hírek

  Csepel - képes levelezőlapokon
2020. 03. 22. 16:23 21keruleti-hirhatar.hu
  Véradás - vészhelyzetben
2020. 03. 12. 18:55 21keruleti-hirhatar.hu
  Nyugodt és biztonságos nyugdíjasévekre vágyik? Itt a megoldás!
2020. 03. 09. 09:42 21keruleti-hirhatar.hu
  A (galamb)szárnyra kelt, ám kissé szárnyaszegett dicsőség
2020. 02. 29. 13:27 21keruleti-hirhatar.hu
  A csepeli rendőrség 100 éve
2020. 02. 25. 22:03 21keruleti-hirhatar.hu
  A martin-acélgyártás Csepelen
2020. 02. 19. 22:34 21keruleti-hirhatar.hu
  Február 14 - véradás a Csepel Plázában!
2020. 02. 11. 16:12 21keruleti-hirhatar.hu
  Szállodahajók a Duna-Majna-Rajna csatornán
2020. 02. 05. 18:06 21keruleti-hirhatar.hu
  Mackós véradás: február 1.
2020. 01. 31. 14:45 21keruleti-hirhatar.hu
  Orbán és a dzsentri lázálom: 50 milliárdért egymillió látogató három hét alatt
2020. 01. 30. 12:22 hirhatar.hu





IMPRESSZUM | MÉDIAAJÁNLAT | SZABÁLYZAT | HÍRLEVÉL

(c)2o15 Hírhatár Lapcsoport