XXI. KERÜLETI HÍRHATÁR - Sarc-harc

XXI. KERÜLETI HÍRHATÁR
   
 2020.07.15.
 Szerda
Ma Henrik napja van.
Holnap Valter napja lesz.
   EUR árfolyam
   353,87 Ft
   CHF árfolyam
   329,65 Ft
   
   
   
   
   
   

 

MINDEN HÍR | AKTUÁLIS | SZÍNES | VÉLEMÉNY | RENDŐRSÉGI HÍREK | SPORT | KULTÚRA | TÖBB HÍRHATÁR | HELYBEN VAGYUNK!

    
2015. 02. 07. 01:02     


Sarc-harc
Szabó Szabolcs: Csak a sarcolás az útdíj lényege! A tegnap nyilvánosságra hozott hatástanulmányból egyértelműen kiderül, hogy a Fidesz-kormány szeme előtt kizárólag a bevételnövelés lebegett az új útdíj bevezetésekor – írta országgyűlési képviselőnk közösségi oldalán. Kormányunk nyilvánosságra hozta az autópálya díjfizetési rendszer kiterjesztését megalapozó tanulmányt. Talán emlékeznek rá, hogy már régóta követeltem a döntést megalapozó hatástanulmányokat, illetve a kapcsolódó egyeztetések jegyzőkönyveit (kértem írásban, személyesen, sajtón keresztül stb.). Mivel eddig nem volt hajlandó a minisztérium semmit se kiadni, ezért joggal feltételeztük, hogy érdemi hatástanulmányok nem készültek.

A Fidesz-kormány szeme előtt kizárólag a bevételnövelés lebegett az új útdíj bevezetésekor.

Szabó Szabolcs, az Együtt országgyűlési képviselője szerint a nyilvánosságra hozott hatástanulmányból egyértelműen kiderül, hogy a Fidesz-kormány szeme előtt kizárólag a bevételnövelés lebegett az új útdíj bevezetésekor. Az ellenzéki párt képviselője továbbra is károsnak tartja az új sarcot, és a 2014-es állapot visszaállítását követeli.

 

Az Együtt már az új útdíjrendszer tervének nyilvánosságra kerülése óta követeli a döntést megalapozó hatástanulmányokat, illetve a kapcsolódó egyeztetések jegyzőkönyveit. Mivel az illetékes minisztérium tegnapig nem volt hajlandó ezeket nyilvánosságra hozni, joggal feltételeztük, hogy érdemi hatástanulmányok nem készültek.

 

A tegnapi napon kiadott anyag (A magyarországi használati díjas rendszer strukturális átalakításának bevételi hatásvizsgálata, Közlekedésfejlesztési Koordinációs Központ, 2014. április) megerősítette előző feltételezésünket, hiszen a nyilvánosságra hozott hatástanulmány mindössze az díjfizetési rendszer átalakításából származó bevételtöbblet szempontjából elemzi az intézkedés hatásait, és ezzel kapcsolatban vázol fel különböző variációkat.

 

Az anyag alapján egyértelmű, hogy a hatástanulmány készítőjének azt kellett kiszámolni, hogy miként lehet a legtöbb plusz bevételt kicsikarni az utakat használóktól. A tanulmány készítője egyértelműen megfogalmazza, hogy a díjfizetési rendszer átalakításából eredő többletterhek elsősorban a hazai autósokat terhelik majd, az általuk készített variációk esetében csak annyi az eltérés, hogy a külföldi tulajdonosok alacsonyabb, vagy a magyar tulajdonosokhoz hasonló mértékű többletkiadást érzékelnének.

 

Az említett hatástanulmányban szó sincs arról, hogy a díjfizetési kötelezettség kiterjesztése milyen forgalmi hatásokkal járna. Ráadásul a minisztérium végül a szimplán bevételek növekedését szem előtt tartó variációk egyikét sem támogatta, hanem a tanulmányban nem is szereplő „hibrid” változatot vezetett be.

 

Összességében nem kaptunk választ arra az egyszerű kérdésre, hogy miként gondolták az elkerülő utakat díjasítani, miközben azokban pont az lenne a céljuk, hogy a sűrűn beépített lakóövezetektől távol tartsák a környezetszennyező közúti forgalmat. Nem vizsgálták meg, hogy a díjasított elővárosi utakkal párhuzamos alacsonyabb rendű utak mentén milyen többlet levegő- és zajszennyezés keletkezik. Nem kaptunk választ arra sem, hogy a most bevezetett intézkedés Budapest esetében miként harmonizál a tervezett dugódíj bevezetésével.

 

Az Együtt tehát továbbra is tiltakozik a bevezetett új útdíjrendszer ellen, a 2014-es állapot visszaállítása mellett száll síkra, és követeli az összes hatásvizsgálat nyilvánosságát!

 

Budapest, 2015. február 6.

Szabó Szabolcs országgyűlési képviselő, Együtt

 

Forrás: egyutt2014.hu

 


További hírek

  Feltehetően öngyilkos lett Bogdán László, Cserdi polgármestere
2020. 07. 14. 10:23 hirhatar.hu
  Luxus lesz a párizsi – eddig negyedével drágult idén
2020. 07. 13. 10:52 hirhatar.hu
  A magyar kormány szigorítja az utazási feltételeket – listázva az érintett országok
2020. 07. 13. 10:52 hirhatar.hu
  Osztálykirándulás helyett perre mennek a pécsi gimnazisták
2020. 07. 08. 17:54 hirhatar.hu
  Zsinagógában került hálatáblára Orbán Viktor neve
2020. 07. 07. 18:02 hirhatar.hu
  615 milliót adott a kormány a ciszterci rend siófoki apartmanházára
2020. 07. 07. 18:00 hirhatar.hu
  Nem megy börtönbe a fideszes pedofil ex-diplomata
2020. 07. 06. 19:53 hirhatar.hu
  Félmilliárd forint közpénzt kap a Kurultáj nevű ősmagyar revü
2020. 07. 05. 17:38 hirhatar.hu
  Lesz baj: Nem taxizhat, akinek priusza van
2020. 07. 03. 19:58 hirhatar.hu
  Szikora Róbert szereti Orbán Viktort – nem kicsit, de nagyon
2020. 06. 30. 21:23 hirhatar.hu





IMPRESSZUM | MÉDIAAJÁNLAT | SZABÁLYZAT | HÍRLEVÉL

(c)2o15 Hírhatár Lapcsoport