A Párbeszéd Magyarországért (PM) internetes aláírásgyűjtést kezdett a csepeli HÉV megszüntetéséről szóló, fővárosi közgyűlési rendelettel szemben. A HÉV megszüntetését ellenző szervezetek február 11-ére Helyi Érdekű Fórumot hívtak össze a Csepeli Munkásotthonba.
Hudák János, az ellenzéki párt elnökségi tagja, csepeli önkormányzati képviselője csütörtöki sajtótájékoztatóján ismertette: a Fővárosi Közgyűlés e héten, szerdán Csepelt ajánlotta az egyik lehetséges budapesti olimpiai helyszínnek, az ehhez kapcsolódó tervekben pedig a Boráros tér és a XXI. kerület között közlekedő HÉV villamosra cserélése is szerepel.
A PM politikusa felháborítónak nevezte, hogy a budapesti városvezetés az érintett kerületi lakosokat meg sem kérdezve döntött egy olyan nagy változtatásról, amely feltételezhetően hosszabb utazási időket eredményez majd a Csepelről bejáróknak. Hudák János továbbá azért is elhibázottnak tartaná a villamosvonal kialakítását, mert az szerinte feltételezhetően csak ideiglenes megoldás lenne, Budapest hosszú távú fejlesztési tervében ugyanis a csepeli és a szentendrei hév föld alatti összekapcsolása szerepel az 5-ös metró néven.
Kiemelte, amennyiben Budapest megkapja a 2024-es olimpiai rendezés jogát, akkor az addig hátralévő időnek elégnek kell lennie ahhoz, hogy a csepeli HÉV-et legalább a Boráros térig a föld alá vezessék egy ideiglenes villamosvonal kiépítése helyett.

A jelenlegi csepeli polgármester, a Fidesz-KDNP-s Borbély Lénárd pénteki közleményében azt írta: minden ígéretükhöz ragaszkodnak, Csepel nem fogad el a helyiek számára hátrányos megoldást. Kizárólag olyan fejlesztést támogatnak a kerületben, amely nemcsak az úthálózatot javítja és új hidak, parkok, sportlétesítmények építéséhez vezet, hanem a közösségi közlekedést is európai szintre emeli.
A polgármester szerint az elmúlt héten az ellenzéki pártok és a baloldali média "olyan rágalomhadjáratba kezdett az olimpiával kapcsolatban, amely köszönőviszonyban sincs a valós tervekkel". A rágalmak egyike szerint a csepeli HÉV helyébe rövid, a Közvágóhídig tartó, elavult villamosvonalat építenek - írta, hozzátéve: van olyan politikus, aki azzal riogat, hogy ezentúl gyalog lehet csak bejutni a Boráros térre.
A polgármester úgy fogalmazott, hogy ez hazug és rosszindulatú híresztelés, a csepeli önkormányzat ugyanis nem támogat ilyen javaslatot. Borbély Lénárd kiemelte: a csepeliek régóta várnak arra, hogy közösségi közlekedéssel, átszállás nélkül jussanak el a belváros szívébe és a metrókhoz. Azt írta: ez megvalósul, ha a "zötykölődős", műszaki problémákkal küszködő HÉV-et a tervezett modern villamosjárat váltja fel. Hozzátette: a beruházással megszűnik Csepel jelenlegi külvárosias jellege, így "több évtizedes ígéret valósul meg".
A polgármester közleménye szerint a tervezett villamosvonalon a csepeliek átszállás nélkül utazhatnak egészen a Széll Kálmán térig a 4-6-os vonalán, vagy a 2-es vonalán a Jászai Mari térig. A járatok kétperces követési idővel közlekednek majd.
"Ez a ma elképzelhető legmodernebb megoldás: akadálymentes, alacsonypadlós, halk, kényelmes, környezetbarát, gyors és nyáron légkondicionált. Csepelről közvetlenül tudjuk majd elérni a 1-es metrót a Vörösmarty térnél és az Oktogonnál, a 2-es metrót a Kossuth Lajos téren, a 3-as metrót a Corvin-negyednél, valamint a 4-es metrót a Rákóczi téren és a Fővám téren" - írta Borbély Lénárd.
Hozzáfűzte, hogy a 2024-es olimpia tervei szerint Csepelen több új híd is épül, amelyek összekötik majd a szigetet Budával és Pesttel. A Galvani híd megépítésével lehetőség nyílik arra, hogy busszal is át lehessen jutni Budára, és könnyebben el lehet majd érni a Kelenföldi pályaudvart vagy a Móricz Zsigmond körteret - olvasható a közleményben.
Korábban Csárdi Antal, a Lehet Más a Politika budapesti képviselője teljesen elfogadhatatlannak nevezte a csepeli HÉV megszüntetését, a Párbeszéd Magyarországért pedig internetes aláírásgyűjtésbe kezdett az erről szóló fővárosi közgyűlési rendelettel szemben. A DK közleményben tiltakozott, az ellenzéki párt szerint több tízezer ember utazását lehetetleníti el a döntés. Az MSZP szerint a HÉV megszüntetésével Csepel elszigetelődne.

A tiltakozók a csepeli HÉV megszüntetése ellen emelik fel szavukat a peticio.com oldalon:
- Védjük meg a csepeli HÉV-et
- Mentsük meg a csepeli HÉV-et!!
Már eddig is igen sokan írták alá azokat a petíciókat, amelyek akkor jelentek meg a világhálón, amikor január 27-én kitudódott, hogy a Fővárosi Közgyűlés döntése miatt veszélybe került a csepeli HÉV jövője. A polgármester - a hivatalos szócsőben, a csepel.hu-ban egyetlen szóval sem tájékoztatta erről a döntésről a csepelieket, de a televíziókból, a rádiókból és az internetről özönlöttek és azóta is özönlenek a baljós hírek
Miközben Borbély Lénárd, Csepel polgármestere és a többi fideszes városvezető hallgat, és a HÉV-ről nem hajlandó a csepeliekkel tárgyalni, a tiltakozók a csepeli HÉV megszüntetése ellen emelik fel szavukat és adják nevüket. A peticio.com oldalon jelenleg két - nagyon hasonló - kezdeményezéshez lehet csatlakozni:
- Védjük meg a csepeli HÉV-et
- Mentsük meg a csepeli HÉV-et!!
A petíciókhoz csatlakozók közül többen nemcsak a nevüket, hanem a véleményüket is adják a tiltakozáshoz ITT és ITT.
Forrás: mti.hu, csepeliek.blog.hu
Fotók: googlemaps.hu, csepeliek.blog.hu