XXI. KERÜLETI HÍRHATÁR - Botrányosan rossz közlekedési kapcsolatok...

XXI. KERÜLETI HÍRHATÁR
   
 2024.12.03.
 Kedd
Ma Ferenc napja van.
Holnap Barbara, Borbála napja lesz.
   EUR árfolyam
   414,1& Ft
   CHF árfolyam
   444,54 Ft
   
   
   
   
   
   

 

MINDEN HÍR | AKTUÁLIS | SZÍNES | VÉLEMÉNY | RENDŐRSÉGI HÍREK | SPORT | KULTÚRA | TÖBB HÍRHATÁR | HELYBEN VAGYUNK!

    
2019. 11. 13. 21:11     


Botrányosan rossz közlekedési kapcsolatok...
Horváth Gyula önkormányzati képviselő a reménybeli atlétikai fejlesztések kapcsán foglalta össze gondolatait közösségi oldalán.

Igen, nem


Az ellenzéki politika abból a jogos lakossági érzületből kiindulva, hogy mindenkinek elege van már a túlméretezett stadionépítésekből, leállítaná az atlétikai világbajnokságra készülő „csepeli atlétikai létesítmények” létrehozását.

 

Ennek a kérdésnek a megközelítésekor is érdemes a politikai megközelítések mögött lévő környezetvédelemi, a közlekedési, városfejlesztési, és távlati tervezési kérdéseket végiggondolni. Egy világrendezvény ugyanis nem csak egy helyszínre, hanem egy sokkal nagyobb környezetre is hatást gyakorolhat.
Míg egy atlétikai stadion megépítése valóban nem kardinális kérdés Csepel lakóinak számára, addig a hozzá kapcsolódó elengedhetetlen fejlesztések egyáltalán nem hagyják hidegen a kerületünk, Dél Pest, és a hozzáépült agglomeráció lakóit. Csepel sziget közlekedési kapcsolata a fővárossal, és a déli agglomerációval jelenleg botrányosan rossz.

 

Ennek a helyzetnek a megváltoztatása, az ország- és a városvezetés egyik legfontosabb feladata kellene, hogy legyen. Az atlétikai világbajnokság rendezésének megnyerése, és helyszínének kijelölése megcsillantotta a lehetőséget a főváros déli régiója sok évtizedes problémájának a kezelésére, ennek a városrésznek a megújulására is.

 

 

Egy ilyen világrendezvény ugyanis mindenhol infrastrukturális beruházások tömegét vonzza magával. Olyanokat, amiket, - ha jól tervezünk - a terület sok évtizedes dinamikus fejlődését is elindíthatják. Sok helyen nem csak a sporttal közvetlen kapcsolatban lévő stadion, de metrók, vasutak, kötélpályák, épületek, városrészek és más alkotások fémjelzik, a világra szóló sportrendezvényt. Ebből adódóan a csepeli HÉV, gyorsvasúti felújítása, Budapesten a metróig való meghosszabbítása, (ferencvárosi részének föld alá sülyesztése, csepeli részének felső vezetése és Délen, az M0-ig való meghosszabbítása) lehetne egy nagyvonalú terv része, amire mint vezérfonalra átfogó régió-fejlesztés épülne. Dél budapesti külvárosoknak, és agglomerációs elővárosoknak - tehát egy atlétikai világrendezvény esélyt adna a régi álmoknak, és az újonnan keletkezett elvárások megvalósulására.

 

A VB kapcsán a HÉV jelenlegi útvonalát a Kwassay hídnál meg kell változtatni.

A mostani VITUKI mellet elhaladó gyorsvasúti bal kanyart, egy enyhe jobb kanyarrá kell alakítani. Ezzel megszabadul a Nemzeti Színház és a MÜPA a Duna felé meglévő elzártsága is. Az új HÉV vonal, az OBI irányába, a föld alá süllyesztve, a Soroksári út alatt (mellett)vezetve, a Boráros tér érintésével, a Kálvin téri METRO állomásnál lévő aluljáró rendszerhez csatlakozhatna. A fejlesztést a déli irányba is ki kéne terjeszteni. Itt az M0 közelében egy nagy kapacitású P+R parkolóház, és kiszolgáló centrum fogadhatná be a másik végállomást.

 

Budapest körül ugyanis kialakult egy dinamikusan fejlődő elővárosi agglomerációs övezet, amit lehet teherként, konkurenciaként is felfogni, de sokkal jobb, ha esélyként és a fejlődés lehetőségeként számolunk vele. Egy ilyen komplex fejlesztés nem csak a világrendezvényre való belvárosi, és elővárosi szurkolók szállítását, teszi majd lehetővé, hanem a hétköznapi élet más igen fontos hosszú távú követelményeinek megoldását is elősegítheti. Elengedhetetlen a hozzá kapcsolódó pihenő és szórakoztató övezetek kialakítása, az átmenő forgalom csökkentése, a parkolási problémák enyhítése, és mindezekkel együtt Csepel és környéke környezetterhelésének csökkentése is.

A HÉV csepeli töltésének Corvin út feletti hídjától kiindulva, lábakon álló felső vezetéssel lehetne a kötöttpályás vasutat a II. Rákóczi Ferenc út felett elvezetni, az Auchannál lévő végállomásáig. Ez a grandiózus terv megkímélné egyrészt a fővárost ellátó vízvezeték rendszert, a csatornákat, és más földalatti infrastruktúrát, másrészt, megszüntetné Csepel kettévágottságát, és a budapesti Déli régiók eddigi elszakítottságát. Jelenleg a vasúti rendszerből adódó biztonsági előírások szinte átjárhatatlanná teszik a kerület keleti, és nyugati részét.


A Dél budapesti külső körutak, Határ út kötöttpályás lehetőségei a Soroksári útnál véget érnek. Az autóbusz közlekedés pedig a Hunyadi út Nagysándor József utca felől a csepeli Ady Endre úton haladva a Kossuth Lajos utcánál éles déli kanyarral veszti el irányát. Ezt az útvonalat egy magas vezetésű HÉV alatt elvezetve a Nagy Duna irányába lehetne továbbvinni Dél Budára. A Galvani úthoz tervezett hidat, pedig nem a most tervezett helyre, hanem ennek az új Ady Endre úti nyomvonalnak a meghosszabbításában, kellene megépíteni Budafokra. Ezzel kialakulna Budapestnek egy oly régen várt, és követelt Dél pesti, és Dél budai közvetlen kapcsolata, ami régi vágya az itt élőknek.

 

Csepelen pedig megszüntetné a jelenleg földszinten vezetett HÉV sínek miatt elzárt „volt gyári rozsdaövezet” (a Dunáig terjedő, igen jó lehetőségekkel rendelkező részt) a kerület keleti felétől. A Csepel Művek volt gyári része ugyanis nem képes a városi szövetbe illeszkedni. A fejlődés helyett egyre inkább a szlömösödés, és a magárahagyottság jeleit mutatja. Ezen a helyen pedig jól szervezett munkával összeegyeztethető lenne a visszafogott termelés a szórakozás, a művészet helyfoglalása egyaránt.

 

A világbajnokság megakadályozása tehát egy faék szintű egyszerű, - mondhatni primitív - megoldás. A most megválasztott képviselőknek, - pártállástól függetlenül - nem arra kell az energiákat fordítani, hogy hogyan lehet ezt a stadionépítést megakadályozni, hanem arra kell koncentrálni, hogy hogyan lehet ennek a régiónak olyan távlati fejlődésre is reményt adó fejlesztést generálni, ami generációk múlva is esélyt ad az egyre jobb minőségű életre.

 

Kezdetnek nem kis feladat!

 

2019-11-08. HGy

 

Forrás: Facebook.com


További hírek

  Betiltják a 16 éven aluliaknak a közösségi média használatát
2024. 11. 30. 11:18 hirhatar.hu
  Magyar Péter, mint ok és okozat
2024. 11. 30. 11:18 hirhatar.hu
  Fontos tudnivalók a jövő évi nyugdíjváltozásokról
2024. 11. 30. 11:18 hirhatar.hu
  Egyelőre megmenekült a MikulásGyár
2024. 11. 29. 15:00 hirhatar.hu
  Orbán feleségének oldalán tért vissza a brüsszeli botránya után Szájer József
2024. 11. 29. 15:00 hirhatar.hu
  Nemzetközi szakmai elismerés a Sziget vezetőjének
2024. 11. 29. 15:00 hirhatar.hu
  A Tisza Pártot most a 103 millió forintos rendezvényükkel támadják
2024. 11. 27. 13:31 hirhatar.hu
  92 éves lett Vitray Tamás
2024. 11. 27. 13:31 hirhatar.hu
  Megszavazta az Országgyűlés Gyurcsány Ferenc 14 milliós büntetését
2024. 11. 27. 13:31 hirhatar.hu
  Miért tűnt el a baloldal Magyarországon?
2024. 11. 24. 16:54 hirhatar.hu





IMPRESSZUM | MÉDIAAJÁNLAT | SZABÁLYZAT | HÍRLEVÉL

(c)2o15 Hírhatár Lapcsoport