XXI. KERÜLETI HÍRHATÁR - A csepeli HÉV nemcsak a XXI. kerület ügye!

XXI. KERÜLETI HÍRHATÁR
   
 2024.04.20.
 Szombat
Ma Konrád, Tivadar napja van.
Holnap Konrád napja lesz.
   EUR árfolyam
   395,06 Ft
   CHF árfolyam
   408,46 Ft
   
   
   
   
   
   

 

MINDEN HÍR | AKTUÁLIS | SZÍNES | VÉLEMÉNY | RENDŐRSÉGI HÍREK | SPORT | KULTÚRA | TÖBB HÍRHATÁR | HELYBEN VAGYUNK!

    
2016. 03. 23. 09:08     


A csepeli HÉV nemcsak a XXI. kerület ügye!
A Buckai Szövetség Egyesület is támogatja a csepeli HÉV megmaradását. Érveiket saját blogjukban fejtették ki.

2016.03.18-án ahogy Önök is tudják a Buckai Szövetség Egyesület a Főpolgármesteri Hivatal kabinetfőnökénél járt a Csepeli HÉV-ek megmentésének ügyében! Itt azonban előrelépés nem történt csak türelemre, várásra és politikai nyilatkozatokra történő figyelések mellőzésére hívták fel a figyelmünket egyes szakmai szervezetek, egyesületetek magamutogatónak való minősítése mellett! Elmondták, hogy szakmai egyeztetésekre később kerül sor, amelyre ESETLEG minket is meghívnak!


Mi azonban sokkal jobban hiszünk a szakmai szervezeteknek, mint holmi politikai indíttatású kabinet főnöknek és félünk, hogy a később már túl késő lenne! Ráadásul ezen félelmünket egy a tegnapi nap során is megjelent cikk is alátámasztja, amely a HÉV-ek átadását 2016. júliusára tűzte ki! Az események, tehát gyorsulnak!

 

A korábbiak során bemutattuk, hogy a Csepeli HÉV villamossá alakítva sehol sem tudna tovább menni komoly károkozás és kapacitás csökkenés nélkül, hiszen túltelített hálózatokra való rácsatlakozás káoszhoz vezet nem beszélve arról, hogy egy ilyen villamos vonal mit is tudna keresztezni és Csepel, Csepel-sziget és Dél Pest közlekedését teljesen tönkre tenné!


Így nem csak azért, mert szeretjük a HÉV-et, hanem azért is mert nincs más gyors, élhető és racionális lehetőség a HÉV és a majdani metrón, gyorsvasút hálózaton kívül elkezdtünk gondolkozni, hogy hogy tudnánk a szükséges korszerűsítés mellett ténylegesen megmenteni!

 

A Csepeli HÉV-vel két alapvető probléma van:

1.       Útba van a leendő Olimpiai falunak (ha lesz). Ez nem lenne probléma, hiszen azon a szakaszon föld alá lehet vinni!

2.       Az egyetlen HÉV vonal, amely nem regionális járat, hanem Budapest körzethatárán belül marad!Csakhogy míg azok a vonalak, amelyek átlépik Budapest körzethatárát az államhoz kerülnek, MÁV vonalak lesznek, amelyekre pályázni lehet és amire STADLER Flirt vonatok az ígéretek, addig a Csepeli HÉV a Főváros kezelésében marad! Márpedig úgy tűnik a Fővárosnak nem kell egyke HÉV!

 

Pont ez indította el a fantáziánkat és erre is kell tovább indulni!

Ha ugyanis a leendő Észak-Déli Regionális Gyorsvasút (5-ös metró) kettő ága (Szentendrei HÉV, Ráckevei HÉV) az államé és a MÁV-é lesz, míg egy ága, pedig a Fővárosé (Csepeli HÉV) akkor végkép megsemmisül és elérhetetlenné válik ez a terv, azaz sosem lesz 5-ös metró! Éppen ezért azt kell elérni, hogy minden HÉV vonal egy kézben legyen, azaz vagy az államéban, vagy a Fővároséban, de együttesen! Ha ehhez, pedig az kell, hogy a Csepeli HÉV regionális vasút legyen, akkor arra is van ötletünk!

Az Észak-Déli Regionális Gyorsvasút eredeti tervében nem csak a három HÉV vonalat köti a Főváros alatt egyben, de berajzol egy olyan vonalat, amely a Csepeli HÉV-et délre hosszabítja úgy, hogy elhozza az Erdősor utca és a Felsőtagon át a nagy puszták felé, ahol is a Szigetszentmiklósi nagykanyarra tudna rácsatlakozni! Arra azonban nem nagy tömegek élnek! Éppen ezért felülírtuk!

 

 Mi azt mondjuk a tervet építsük két ütemessé:

 

 

I. ütem: A Csepeli HÉV-et hozzuk el Szigetszentmiklós Auchan szigetig! Ebben az esetben már regionális járanak minősül, amelyre több pályázati pénzt lehet szerezni és ha ez már sikerül, akkor jöhet a második ütem!

II. ütem: Szigetszentmiklós Auchan Szigettől menjünk Lakihegyen és Halásztelken át a Szigetszentmiklósi Sportcsarnok érintésével Szigetszentmiklós Gyártelepre és legyen ez a végállomás! Halászteleknek például ez hatalmas előrelépés lenne, hiszen egyetlen központi úthoz kötött főképpen és sosem volt eddig kötött pályás, megbízható közlekedése!

 

Ehhez az ötlethez persze sokakat fel kell keresnünk! Megkeressük:

·         A Nemzeti Fejlesztési Minisztériumot és készítettünk velük gazdaságossági számításokat, hogy a villamosá alakítás kötlsége a nagyobb, emberek átképzésével, kirúgásával vagy egy déli hosszabbítás és elérhető pályázati pénz.

·         A Főpolgármesteri Hivatalt, hogy megfelelő jogszabályok betartása mellett adja át a MÁV-nak a Csepeli HÉV-et is!

·         Csepel Önkormányzatának, hogy mérje fel hogyan lehet a legkisebb problémával ezt a beruházást megvalósítani.

·         Szigetszentmiklós Önkormányzatának, hogy véleményezze ezen tervet!

·         Halásztelek Önkormányzatának, hogy mit szólna egy kötött pályás lehetőséghez.

·         Szigethalom Önkormányzatának, hiszen ős is érintett!

·         A Pest megyei Önkományzatnak, hogy támogassa ezt a tervet!

 

Célunk az, hogy ha valamihez hozzányúlunk az mindig szebb, jobb és élhetőbb legyen!

Támogassanak minket ebben!

 

- CsCs –

BSZ elnök

 

Forrás: http://buckaiszovetseg.blog.hu/


További hírek

  Balog Zoltánt saját hittársai jelentették fel a zsinati bíróságon
2024. 04. 18. 17:49 hirhatar.hu
  Havas Henrik építené Gattyán György médiabirodalmát
2024. 04. 18. 17:49 hirhatar.hu
  Vitézy Dávid szerint öt éven belül megépülhet a vidámpark Budapesten
2024. 04. 18. 17:49 hirhatar.hu
  Magyar Péter, a hiányzó hős
2024. 04. 13. 08:33 hirhatar.hu
  Bodrogi Gyula 90 éves lett
2024. 04. 13. 08:33 hirhatar.hu
  A világ legnagyobb IT vállalata tarol a használt laptopok piacán is
2024. 04. 12. 14:15 hirhatar.hu
  Voltak turistaházaink a Budai-hegyekben is
2024. 04. 09. 19:50 hirhatar.hu
  Romos, penészes cserelakást ajánlott a MÁV a mini-Dubaj helyett
2024. 04. 04. 17:38 hirhatar.hu
  Karsai Dániel befejezi ügyvédi tevékenységét és kilép a Budapesti Ügyvédi Kamarából
2024. 04. 04. 17:38 hirhatar.hu
  A Kúrián is győzött, mégsem jut hozzá a kétmilliárdhoz
2024. 04. 04. 17:38 hirhatar.hu





IMPRESSZUM | MÉDIAAJÁNLAT | SZABÁLYZAT | HÍRLEVÉL

(c)2o15 Hírhatár Lapcsoport