XXI. KERÜLETI HÍRHATÁR - 80 éves a fővárosi troli

XXI. KERÜLETI HÍRHATÁR
   
 2020.09.24.
 Csütörtök
Ma Gellért napja van.
Holnap Eufrozina napja lesz.
   EUR árfolyam
   364,10 Ft
   CHF árfolyam
   338,14 Ft
   
   
   
   
   
   

 

MINDEN HÍR | AKTUÁLIS | SZÍNES | VÉLEMÉNY | RENDŐRSÉGI HÍREK | SPORT | KULTÚRA | TÖBB HÍRHATÁR | HELYBEN VAGYUNK!

    
2013. 12. 18. 16:47     


80 éves a fővárosi troli
Óbudán volt az első vonal.

A 80 éve közlekedő budapesti trolikról nyílt kiállítás a Magyar Műszaki és Közlekedési Múzeumban.


1933, Bécsi út. Az első trolibuszvonal Budapesten 1933. december 16-án nyílt meg a Vörösvári út és az Óbudai temető között, 7-es számmal, később (1936. előtt) ezt T-re módosították. Ezt láthatjuk a képen. A MÁVAG trolibusza: T-480. Kísérleti jellegű volt ez, amit az is bizonyít, hogy a várható kis forgalom miatt  külterületi szakaszon próbálták ki  a trolibuszt. 1944. szeptember 21-ig tartott ezen kísérleti állapot, amikor is egy bombázás vetet véget az óbudai trolibuszok "diadalútjának". Azóta sincs troli a Dunán túl Budapesten!

 

Krámli Mihály, a közlekedési múzeum főigazgatója a kiállítás megnyitóján felidézte, hogy az első, még a történelmi Magyarország területén található trolivonalat 1904-ben indították be Poporád és Ótátrafüred között, majd a 30-as években a Budapest Székesfővárosi Közlekedési Vállalat (BSzKRT) szerződésben vállalta, hogy öt új villamosvonalat épít Óbudán, de a Vörösvári út és az óbudai temető között a várható alacsony kihasználtság miatt sín nélküli villamos autóbuszvonal épült meg.
    

Vitézy Dávid, a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) vezérigazgatója azt hangsúlyozta: amellett, hogy büszkék a fővárosi troliközlekedés múltjára, a jövőre is nagy hangsúlyt fektetnek. Ezt támasztja alá egyebek mellett az új trolibuszok beszerzése is uniós források segítségével, valamint a hálózat kisebb bővítésének tervei is.Jelezte ugyanakkor, hogy az elektromos buszok elterjedésével és a technika fejlődésével a hálózat bővítése a közeljövőben nem lesz gazdaságos, ugyanakkor a meglévő vonalak beszüntetése és buszokkal való kiváltása sem lenne az.
    

Szedlmayer László, a BKV megbízott autóbusz és trolibusz üzemeltetési vezérigazgató-helyettese azt mondta, 39 hónap kivételével 80 éve folyamatosan van troliüzem Budapesten, ahol európai szinten is jelentős, majdnem száz kilométeres hálózat van és 150 troli közlekedik ezeken a vonalakon.
    

A múzeum előtt vasárnapig a látogatók trolibuszokat is megtekinthetnek, köztük a nemrég kivont ZIU-9-es modellt, valamint az első Ikarus trolit és az első IK260-as prototípust is.

 

Forrás: mti.hu, ilyenisvoltbudapest.hu

 


További hírek

  Hogy a csudába ne félnék...?
2020. 09. 20. 21:47 hirhatar.hu
  Egy friss felmérés szerint reális esély van az ellenzéki győzelemre 2022-ben
2020. 09. 20. 21:47 hirhatar.hu
  Karácsony: „Ez nagy remény Magyarországnak és nagy veszély a kormánynak"
2020. 09. 20. 12:51 hirhatar.hu
  Vigyázat: holnaptól szigorú járványügyi szabályok lépnek életbe
2020. 09. 20. 12:51 hirhatar.hu
  Orbáni bosszú: levágják a gázvezetéket Iványi Gábor hajléktalanokat segítő központjáról
2020. 09. 18. 19:49 hirhatar.hu
  MÚOSZ: Ha a Klubrádió elhallgat, megszűnik a kormánytól független rádiós hírszolgáltatás
2020. 09. 18. 19:49 hirhatar.hu
  Skechers, a család cipőmárkája
2020. 09. 17. 21:23 21keruleti-hirhatar.hu
  Exkluzív ajánlatok, exkluzív vendégeknek
2020. 09. 17. 21:20 21keruleti-hirhatar.hu
  Korszerű LED meghajtók a zavartalan világítás biztosításához
2020. 09. 17. 21:17 21keruleti-hirhatar.hu
  Orbán váratlanul eltávolította a titkosszolgálat vezetőjét
2020. 09. 15. 17:49 hirhatar.hu





IMPRESSZUM | MÉDIAAJÁNLAT | SZABÁLYZAT | HÍRLEVÉL

(c)2o15 Hírhatár Lapcsoport