XXI. KERÜLETI HÍRHATÁR - 80 éves a fővárosi troli

XXI. KERÜLETI HÍRHATÁR
   
 2019.10.19.
 Szombat
Ma Nándor napja van.
Holnap Vendel napja lesz.
   EUR árfolyam
   330,95 Ft
   CHF árfolyam
   300,98 Ft
   
   
   
   
   
   

 

MINDEN HÍR | AKTUÁLIS | SZÍNES | VÉLEMÉNY | RENDŐRSÉGI HÍREK | SPORT | KULTÚRA | TÖBB HÍRHATÁR | HELYBEN VAGYUNK!

    
2013. 12. 18. 16:47     


80 éves a fővárosi troli
Óbudán volt az első vonal.

A 80 éve közlekedő budapesti trolikról nyílt kiállítás a Magyar Műszaki és Közlekedési Múzeumban.


1933, Bécsi út. Az első trolibuszvonal Budapesten 1933. december 16-án nyílt meg a Vörösvári út és az Óbudai temető között, 7-es számmal, később (1936. előtt) ezt T-re módosították. Ezt láthatjuk a képen. A MÁVAG trolibusza: T-480. Kísérleti jellegű volt ez, amit az is bizonyít, hogy a várható kis forgalom miatt  külterületi szakaszon próbálták ki  a trolibuszt. 1944. szeptember 21-ig tartott ezen kísérleti állapot, amikor is egy bombázás vetet véget az óbudai trolibuszok "diadalútjának". Azóta sincs troli a Dunán túl Budapesten!

 

Krámli Mihály, a közlekedési múzeum főigazgatója a kiállítás megnyitóján felidézte, hogy az első, még a történelmi Magyarország területén található trolivonalat 1904-ben indították be Poporád és Ótátrafüred között, majd a 30-as években a Budapest Székesfővárosi Közlekedési Vállalat (BSzKRT) szerződésben vállalta, hogy öt új villamosvonalat épít Óbudán, de a Vörösvári út és az óbudai temető között a várható alacsony kihasználtság miatt sín nélküli villamos autóbuszvonal épült meg.
    

Vitézy Dávid, a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) vezérigazgatója azt hangsúlyozta: amellett, hogy büszkék a fővárosi troliközlekedés múltjára, a jövőre is nagy hangsúlyt fektetnek. Ezt támasztja alá egyebek mellett az új trolibuszok beszerzése is uniós források segítségével, valamint a hálózat kisebb bővítésének tervei is.Jelezte ugyanakkor, hogy az elektromos buszok elterjedésével és a technika fejlődésével a hálózat bővítése a közeljövőben nem lesz gazdaságos, ugyanakkor a meglévő vonalak beszüntetése és buszokkal való kiváltása sem lenne az.
    

Szedlmayer László, a BKV megbízott autóbusz és trolibusz üzemeltetési vezérigazgató-helyettese azt mondta, 39 hónap kivételével 80 éve folyamatosan van troliüzem Budapesten, ahol európai szinten is jelentős, majdnem száz kilométeres hálózat van és 150 troli közlekedik ezeken a vonalakon.
    

A múzeum előtt vasárnapig a látogatók trolibuszokat is megtekinthetnek, köztük a nemrég kivont ZIU-9-es modellt, valamint az első Ikarus trolit és az első IK260-as prototípust is.

 

Forrás: mti.hu, ilyenisvoltbudapest.hu

 


További hírek

  Forradalmi séta Eörsi Lászlóval
2019. 10. 19. 14:33 21keruleti-hirhatar.hu
  Halász Imre (1938-2019)
2019. 10. 17. 19:10 21keruleti-hirhatar.hu
  Ha ősz, akkor véradás!
2019. 10. 11. 09:58 21keruleti-hirhatar.hu
  Csepel közigazgatási változásai, fejlődése
2019. 09. 26. 10:41 21keruleti-hirhatar.hu
  Utazási élményeink
2019. 09. 05. 15:22 21keruleti-hirhatar.hu
  Milyen tokot tervezzünk Apple iPhone 6S-re?
2019. 08. 21. 22:18 21keruleti-hirhatar.hu
  Szeptember 6-án is: van egy órád?...
2019. 08. 07. 14:06 21keruleti-hirhatar.hu
  Nyári véradási akció!
2019. 07. 04. 10:46 21keruleti-hirhatar.hu
  Ingyenes felnőttképzés Csillagtelepen
2019. 06. 18. 12:43 21keruleti-hirhatar.hu
  Iparitanuló képzés Csepelen
2019. 05. 20. 21:42 21keruleti-hirhatar.hu





IMPRESSZUM | MÉDIAAJÁNLAT | SZABÁLYZAT | HÍRLEVÉL

(c)2o15 Hírhatár Lapcsoport