XXI. KERÜLETI HÍRHATÁR - 80 éves a fővárosi troli

XXI. KERÜLETI HÍRHATÁR
   
 2020.04.10.
 Péntek
Ma Zsolt napja van.
Holnap Zsolt, Leó napja lesz.
   EUR árfolyam
   355,66 Ft
   CHF árfolyam
   336,96 Ft
   
   
   
   
   
   

 

MINDEN HÍR | AKTUÁLIS | SZÍNES | VÉLEMÉNY | RENDŐRSÉGI HÍREK | SPORT | KULTÚRA | TÖBB HÍRHATÁR | HELYBEN VAGYUNK!

    
2013. 12. 18. 16:47     


80 éves a fővárosi troli
Óbudán volt az első vonal.

A 80 éve közlekedő budapesti trolikról nyílt kiállítás a Magyar Műszaki és Közlekedési Múzeumban.


1933, Bécsi út. Az első trolibuszvonal Budapesten 1933. december 16-án nyílt meg a Vörösvári út és az Óbudai temető között, 7-es számmal, később (1936. előtt) ezt T-re módosították. Ezt láthatjuk a képen. A MÁVAG trolibusza: T-480. Kísérleti jellegű volt ez, amit az is bizonyít, hogy a várható kis forgalom miatt  külterületi szakaszon próbálták ki  a trolibuszt. 1944. szeptember 21-ig tartott ezen kísérleti állapot, amikor is egy bombázás vetet véget az óbudai trolibuszok "diadalútjának". Azóta sincs troli a Dunán túl Budapesten!

 

Krámli Mihály, a közlekedési múzeum főigazgatója a kiállítás megnyitóján felidézte, hogy az első, még a történelmi Magyarország területén található trolivonalat 1904-ben indították be Poporád és Ótátrafüred között, majd a 30-as években a Budapest Székesfővárosi Közlekedési Vállalat (BSzKRT) szerződésben vállalta, hogy öt új villamosvonalat épít Óbudán, de a Vörösvári út és az óbudai temető között a várható alacsony kihasználtság miatt sín nélküli villamos autóbuszvonal épült meg.
    

Vitézy Dávid, a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) vezérigazgatója azt hangsúlyozta: amellett, hogy büszkék a fővárosi troliközlekedés múltjára, a jövőre is nagy hangsúlyt fektetnek. Ezt támasztja alá egyebek mellett az új trolibuszok beszerzése is uniós források segítségével, valamint a hálózat kisebb bővítésének tervei is.Jelezte ugyanakkor, hogy az elektromos buszok elterjedésével és a technika fejlődésével a hálózat bővítése a közeljövőben nem lesz gazdaságos, ugyanakkor a meglévő vonalak beszüntetése és buszokkal való kiváltása sem lenne az.
    

Szedlmayer László, a BKV megbízott autóbusz és trolibusz üzemeltetési vezérigazgató-helyettese azt mondta, 39 hónap kivételével 80 éve folyamatosan van troliüzem Budapesten, ahol európai szinten is jelentős, majdnem száz kilométeres hálózat van és 150 troli közlekedik ezeken a vonalakon.
    

A múzeum előtt vasárnapig a látogatók trolibuszokat is megtekinthetnek, köztük a nemrég kivont ZIU-9-es modellt, valamint az első Ikarus trolit és az első IK260-as prototípust is.

 

Forrás: mti.hu, ilyenisvoltbudapest.hu

 


További hírek

  Semmiből a mindenbe - a Weiss család sikertörténete
2020. 04. 10. 00:05 21keruleti-hirhatar.hu
  Háromnegyed évszázad - Fogaskerék és Csepel
2020. 04. 09. 00:22 21keruleti-hirhatar.hu
  Fogaskerék - 75 évvel ezelőtt
2020. 04. 08. 00:01 21keruleti-hirhatar.hu
  75 éve jelent meg a Fogaskerék
2020. 04. 06. 16:02 21keruleti-hirhatar.hu
  Vér, ami semmi mással nem pótolható!
2020. 04. 01. 15:51 21keruleti-hirhatar.hu
  Csepel - képes levelezőlapokon
2020. 03. 22. 16:23 21keruleti-hirhatar.hu
  Véradás - vészhelyzetben
2020. 03. 12. 18:55 21keruleti-hirhatar.hu
  Nyugodt és biztonságos nyugdíjasévekre vágyik? Itt a megoldás!
2020. 03. 09. 09:42 21keruleti-hirhatar.hu
  A (galamb)szárnyra kelt, ám kissé szárnyaszegett dicsőség
2020. 02. 29. 13:27 21keruleti-hirhatar.hu
  A csepeli rendőrség 100 éve
2020. 02. 25. 22:03 21keruleti-hirhatar.hu





IMPRESSZUM | MÉDIAAJÁNLAT | SZABÁLYZAT | HÍRLEVÉL

(c)2o15 Hírhatár Lapcsoport