. Ma Auguszta napja van.
Hogy fog így Csepel fejlődni?
2016-02-10 10:47:25
Hogy fog így Csepel fejlődni?

Hogy fog így Csepel fejlődni?

Hudák János csepeli önkormányzati képviselő saját blogján szállt vitába a polgármester kijelentéseivel. A helyi hivatalos orgánumban olvasható közlések mellett - a teljesebb kép érdekében - érdemes az ellenzék álláspontját is megismerni. ebben segítünk olvasóinknak.

 

A polgármester ráadásul úgy akarja pozitívumként eladni a változást, hogy most már azt is beismeri, menetidő növekedéssel járhat a HÉV villamosra való cserélése. Bár ő azt állítja, pontos tervek vannak már kidolgozva a villamosra, amik meggyőzték őt, Tarlós István főpolgármester minapi sajtótájékoztatóján azt mondta, vizsgálják a lehetőséget. Jó lenne tudni, mi az igazság, mert egyelőre úgy tűnik, Csepel polgármestere biankó csekkre adta aláírását. Ennek viszont majd a kerület lakosai viselik a következményeit.

 

Ez - a múlt csütörtökön elküldött nyílt levélben megfogalmazott kérdéseken kívül – továbbiakat vet fel.

 

Nincs még két éve sem ugyanis, hogy az akkori csepeli polgármester, Németh Szilárd megbízása alapján a kerület főépítésze egy civil szervezet megkeresésére levélben erősítette meg, hogy a kerület vezetése az 5-ös metró mielőbbi megvalósítását támogatja. Van azonban ennél még sokkal frissebb dokumentum is, történetesen a kerület 2015 szeptemberében elfogadott Integrált Településfejlesztési Stratégiája (ITS), amely a „térségi szerepkör erősítése” részcél esetében több helyen taglalja az 5-ös metróként ismert HÉV fejlesztést.


Erősen kétlem, hogy alig fél évvel az ITS elkészülte után komoly, szakmailag előkészített dokumentumok lennének a villamossá alakítás újkeletű terve mögött. Sokkal valószínűbb, hogy az olimpia lázálmában égő vezetés mindent az annyira áhított rendezésnek rendelne alá, mit sem törődve a hosszú távú tervekkel, illetve az egész déli agglomeráció érdekével.

 

Ehhez asszisztál most Borbély Lénárd és próbálja védeni a mundér becsületét a csepeliek előtt. Bizonygatja, hogy majd a villamostól, a szigetcsúcson megépülő, kajak-kenu szlalom pályától vagy a bmx- és teniszpályáktól megszűnik a kerület vidékies jellege. Hatalmas lehetőségként mutatja be az olimpiát, mert valószínűleg nincs tisztában azzal, hogy a csepeliek csak kicsivel több, mint tizede tartja fontosnak, hogy Észak-Csepelen nemzetközi jelentőségű sportlétesítmények fejlesztésére kerüljön sor, miközben a panelházak felújítását, a Gubacsi híd kiszélesítését és az iskolák fejlesztését nagyságrendekkel többen szeretnék (az adatok megtalálhatók az ITS-ben).

 

Arról nem is beszélve, hogy olyan ország ne akarjon olimpiát rendezni, amelyik 8 év alatt nem képes legalább néhány km-en föld alá vezetni egy HÉV vonalat és az érintett kerületnek, illetve az agglomeráció lakosainak annyit tud ajánlani, hogy a közlekedési problémák valódi megoldását jelentő 5-ös metró tervének elvetésével majd egy lassú villamosvonalat épít.

 

Forrás: hudakjanos.blog.hu

 

További híreink
Munka vagy ellehetetlenítés?!
"Az elmúlt napon a Momentumos ellenzéki képviselőtársam Dukán András Ferenc facebook hivatalos oldalán közzétett egy bejegyzést, miszerint konzekvensen együtt szavaztam a...
2019-11-13 21:23:29, Hírek, Vélemény Bővebben
Botrányosan rossz közlekedési kapcsolatok...
Horváth Gyula önkormányzati képviselő a reménybeli atlétikai fejlesztések kapcsán foglalta össze gondolatait közösségi oldalán.
2019-11-13 21:11:19, Hírek, Vélemény Bővebben
Csepel - a Buckai Szövetség nézőpontjából...
Egy DK-s és egy Momentumos vélemény után most újabb nézőpontból szemlélhetjük meg a november 6-ai csepeli képviselő-testületi ülést... Volt-e valós szándéka az ellenzé...
2019-11-08 15:31:51, Hírek, Vélemény Bővebben

Hozzászólások

Még nem érkezett be hozzászászólás! Legyen ön az első!

Hozzászólás beküldéséhez kérjük lépjen be vagy regisztráljon!
Oldal tetejére
Ezt olvasta már?
Református értelmiségiek, köztük egyetemi tanárok, lelkészek, fordítók és költők, nyílt levélben követelik Bal...
Bővebben >>