. Ma Gedeon napja van.
Botrányosan rossz közlekedési kapcsolatok...
2019-11-13 21:11:19
Botrányosan rossz közlekedési kapcsolatok...

Botrányosan rossz közlekedési kapcsolatok...

Igen, nem


Az ellenzéki politika abból a jogos lakossági érzületből kiindulva, hogy mindenkinek elege van már a túlméretezett stadionépítésekből, leállítaná az atlétikai világbajnokságra készülő „csepeli atlétikai létesítmények” létrehozását.

 

Ennek a kérdésnek a megközelítésekor is érdemes a politikai megközelítések mögött lévő környezetvédelemi, a közlekedési, városfejlesztési, és távlati tervezési kérdéseket végiggondolni. Egy világrendezvény ugyanis nem csak egy helyszínre, hanem egy sokkal nagyobb környezetre is hatást gyakorolhat.
Míg egy atlétikai stadion megépítése valóban nem kardinális kérdés Csepel lakóinak számára, addig a hozzá kapcsolódó elengedhetetlen fejlesztések egyáltalán nem hagyják hidegen a kerületünk, Dél Pest, és a hozzáépült agglomeráció lakóit. Csepel sziget közlekedési kapcsolata a fővárossal, és a déli agglomerációval jelenleg botrányosan rossz.

 

Ennek a helyzetnek a megváltoztatása, az ország- és a városvezetés egyik legfontosabb feladata kellene, hogy legyen. Az atlétikai világbajnokság rendezésének megnyerése, és helyszínének kijelölése megcsillantotta a lehetőséget a főváros déli régiója sok évtizedes problémájának a kezelésére, ennek a városrésznek a megújulására is.

 

 

Egy ilyen világrendezvény ugyanis mindenhol infrastrukturális beruházások tömegét vonzza magával. Olyanokat, amiket, - ha jól tervezünk - a terület sok évtizedes dinamikus fejlődését is elindíthatják. Sok helyen nem csak a sporttal közvetlen kapcsolatban lévő stadion, de metrók, vasutak, kötélpályák, épületek, városrészek és más alkotások fémjelzik, a világra szóló sportrendezvényt. Ebből adódóan a csepeli HÉV, gyorsvasúti felújítása, Budapesten a metróig való meghosszabbítása, (ferencvárosi részének föld alá sülyesztése, csepeli részének felső vezetése és Délen, az M0-ig való meghosszabbítása) lehetne egy nagyvonalú terv része, amire mint vezérfonalra átfogó régió-fejlesztés épülne. Dél budapesti külvárosoknak, és agglomerációs elővárosoknak - tehát egy atlétikai világrendezvény esélyt adna a régi álmoknak, és az újonnan keletkezett elvárások megvalósulására.

 

A VB kapcsán a HÉV jelenlegi útvonalát a Kwassay hídnál meg kell változtatni.

A mostani VITUKI mellet elhaladó gyorsvasúti bal kanyart, egy enyhe jobb kanyarrá kell alakítani. Ezzel megszabadul a Nemzeti Színház és a MÜPA a Duna felé meglévő elzártsága is. Az új HÉV vonal, az OBI irányába, a föld alá süllyesztve, a Soroksári út alatt (mellett)vezetve, a Boráros tér érintésével, a Kálvin téri METRO állomásnál lévő aluljáró rendszerhez csatlakozhatna. A fejlesztést a déli irányba is ki kéne terjeszteni. Itt az M0 közelében egy nagy kapacitású P+R parkolóház, és kiszolgáló centrum fogadhatná be a másik végállomást.

 

Budapest körül ugyanis kialakult egy dinamikusan fejlődő elővárosi agglomerációs övezet, amit lehet teherként, konkurenciaként is felfogni, de sokkal jobb, ha esélyként és a fejlődés lehetőségeként számolunk vele. Egy ilyen komplex fejlesztés nem csak a világrendezvényre való belvárosi, és elővárosi szurkolók szállítását, teszi majd lehetővé, hanem a hétköznapi élet más igen fontos hosszú távú követelményeinek megoldását is elősegítheti. Elengedhetetlen a hozzá kapcsolódó pihenő és szórakoztató övezetek kialakítása, az átmenő forgalom csökkentése, a parkolási problémák enyhítése, és mindezekkel együtt Csepel és környéke környezetterhelésének csökkentése is.

A HÉV csepeli töltésének Corvin út feletti hídjától kiindulva, lábakon álló felső vezetéssel lehetne a kötöttpályás vasutat a II. Rákóczi Ferenc út felett elvezetni, az Auchannál lévő végállomásáig. Ez a grandiózus terv megkímélné egyrészt a fővárost ellátó vízvezeték rendszert, a csatornákat, és más földalatti infrastruktúrát, másrészt, megszüntetné Csepel kettévágottságát, és a budapesti Déli régiók eddigi elszakítottságát. Jelenleg a vasúti rendszerből adódó biztonsági előírások szinte átjárhatatlanná teszik a kerület keleti, és nyugati részét.


A Dél budapesti külső körutak, Határ út kötöttpályás lehetőségei a Soroksári útnál véget érnek. Az autóbusz közlekedés pedig a Hunyadi út Nagysándor József utca felől a csepeli Ady Endre úton haladva a Kossuth Lajos utcánál éles déli kanyarral veszti el irányát. Ezt az útvonalat egy magas vezetésű HÉV alatt elvezetve a Nagy Duna irányába lehetne továbbvinni Dél Budára. A Galvani úthoz tervezett hidat, pedig nem a most tervezett helyre, hanem ennek az új Ady Endre úti nyomvonalnak a meghosszabbításában, kellene megépíteni Budafokra. Ezzel kialakulna Budapestnek egy oly régen várt, és követelt Dél pesti, és Dél budai közvetlen kapcsolata, ami régi vágya az itt élőknek.

 

Csepelen pedig megszüntetné a jelenleg földszinten vezetett HÉV sínek miatt elzárt „volt gyári rozsdaövezet” (a Dunáig terjedő, igen jó lehetőségekkel rendelkező részt) a kerület keleti felétől. A Csepel Művek volt gyári része ugyanis nem képes a városi szövetbe illeszkedni. A fejlődés helyett egyre inkább a szlömösödés, és a magárahagyottság jeleit mutatja. Ezen a helyen pedig jól szervezett munkával összeegyeztethető lenne a visszafogott termelés a szórakozás, a művészet helyfoglalása egyaránt.

 

A világbajnokság megakadályozása tehát egy faék szintű egyszerű, - mondhatni primitív - megoldás. A most megválasztott képviselőknek, - pártállástól függetlenül - nem arra kell az energiákat fordítani, hogy hogyan lehet ezt a stadionépítést megakadályozni, hanem arra kell koncentrálni, hogy hogyan lehet ennek a régiónak olyan távlati fejlődésre is reményt adó fejlesztést generálni, ami generációk múlva is esélyt ad az egyre jobb minőségű életre.

 

Kezdetnek nem kis feladat!

 

2019-11-08. HGy

 

Forrás: Facebook.com

További híreink
Munka vagy ellehetetlenítés?!
"Az elmúlt napon a Momentumos ellenzéki képviselőtársam Dukán András Ferenc facebook hivatalos oldalán közzétett egy bejegyzést, miszerint konzekvensen együtt szavaztam a...
2019-11-13 21:23:29, Hírek, Vélemény Bővebben
Csepel - a Buckai Szövetség nézőpontjából...
Egy DK-s és egy Momentumos vélemény után most újabb nézőpontból szemlélhetjük meg a november 6-ai csepeli képviselő-testületi ülést... Volt-e valós szándéka az ellenzé...
2019-11-08 15:31:51, Hírek, Vélemény Bővebben
A Momentum szempontjából...
Dukán András Ferenc önkormányzati képviselő a Momentum szemszögéből összegezte a képviselő-testület alakuló ülésén történteket közösségi oldalán.
2019-11-07 19:46:20, Hírek, Vélemény Bővebben

Hozzászólások

Még nem érkezett be hozzászászólás! Legyen ön az első!

Hozzászólás beküldéséhez kérjük lépjen be vagy regisztráljon!
Oldal tetejére
Ezt olvasta már?
Március 31-ig kell érvényesíteni a felsőoktatási diákigazolványokat; ahhoz, hogy az érintettek kedvezményesen ...
Bővebben >>